خلیـــــــفه الـــــرحمانـــــــــ

خلیـــــــفه الـــــرحمانـــــــــ

خلیـــــــفه الـــــرحمانـــــــــ/ یکی از القاب امام فرج (عج)
خلیـــــــفه الـــــرحمانـــــــــ

خلیـــــــفه الـــــرحمانـــــــــ

خلیـــــــفه الـــــرحمانـــــــــ/ یکی از القاب امام فرج (عج)

دستاوردهای حکومت جهانیِ ذخیره الهی

انسان باید ولی امر داشته باشد، کسی که فرستاده خداست و بتواند او را حاکم خود قرار دهد. نجات و سعادت انسان در پرتو حاکمیت حق امکان پذیر است و سرّ این مطلب آن است که انسان موجودی است که باید متوجه یک مبدأ و تکلیف باشد.



 

انسان باید برای پیمودن مسیر قرب و رسیدن به قله ی کمال، استعدادهای درونی خود را بشناسد و خاک غفلت از روی آنها بر دارد، نهادها و استعدادهای متنوع و متکثر خود  را در هستی حرکت دهد تا بتواند به نتیجه مطلوب دست یابد. بر هیچ عاقلی پوشیده نیست که این موجود علاوه بر بعد فردی دارای بعد اجتماعی نیز هست و این بعد پله های رسیدن او به کمال را تشکیل می دهد، رکن رکین و پایه ی اصلی همه تلاش های انسان بر حکومت قرار می گیرد چراکه؛ اگر انسان در تمام عمر خود تلاش وافری در امر خود سازی انجام دهد ولی اگر در زیر یوغ حکومت طاغوت باشد مانند کسی است که کاخ بسیار مجلل و زیبای بر روی آتشفشان درست کرده است.
حاکمیت از آن خداست یعنی نجات و سعادت انسان در پرتو حاکمیت حق امکان پذیر است و سرّ این مطلب آن است که انسان موجودی است که باید متوجه یک مبدأ و تکلیف باشد. انسان باید ولی امر داشته باشد، کسی که فرستاده خداست و بتواند او را حاکم خود قرار دهد. ای کسانی که ایمان آورده اید خدا و پیامبرش و صاحبان امر را فرمان برید.(نساء/59). بزرگترین و درخشنده ترین دستاوردهای حکومت جهانی حضرت را می توان امنیت، عدالت، آبادانی جهان، رشد عقلی و احیاگری سنت های زیبا و... دانست.

امنیت


عدالت


آبادانی جهان


کمال عقل بشر




#منبع:

خلیفه الرحمان


 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 1 مرداد 1396 ساعت 08:05

سلام خیلی مطلبش باحاله دمت گرم با آرزوی موفقیت

مرسی از نظرت

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.